Aangekomen in Indonesie!

22 september 2017 - Jakarta, Indonesië

Lieve mensen, hier dan een berichtje uit de gordelvan smaragd! Na een reis van bijna 14 uur zijn we veilig geland in mijn geboorteplaats Jakarta! Ik heb toch wel een traantje moeten laten ...na 60 jaar weer in mijn geboorteland! 😪 Dat was toch ff slikken en een vreemde gewaarwording!😉Misschien toch het gevoel van thuis komen... Op het vliegveld zijn wij hartelijk verwelkomd door ons reisteam, Rudie en Kandar, en naar het hotel gebracht in de buurt van de Chinese wijk inhartje Jakarta!Maar wat een stad; 16 miljoen inwoners, je zou er nog moe van worden!😜Een vieze, drukke stad met veel, veel teveel  auto's én moskeeën! Op iedere hoek vd straat lijkt wel!De plek waar ik (ongeveer) ben geboren (op het vm terrein vd OGEM) en deKathedraal waar ik ben gedoopt! Het Vrijheidsmonument, het treinstation, Café Batavia aan het plein Taman Fatahillah, een plein waar oude koloniale tijden herleven! Wij zijn hier zelf al een bezienswaardigheid!😜 Nick en Tessa, vanwege hun lengte vermoed ik, zijn al een aantal keren op de foto gezet? gevraagd en ongevraagd. Het eten is heerlijk en de mensen supervriendelijk. Daar herken ik mezelf wel in!😉 Het zijn best hele vermoeiende en intensieve dagen! Vanaf  8 uur vertrek iedere ochtend! En het is qua temperatuur warmer dan normaal. Ook hier merken ze dat het klimaat veranderd en en jaargetijden verschuiven!Dag 3 zijn we naar Bogor (Buitenzorg) gereden. Het paleis ad buitenkant bewondert en  de mooie botanische tuin! Via Bogor zijn we helaas (vanwege slechte weersomstandigheden) niet via de Puncak pas naar Bandung gereden maar via de tolweg! Dag 4: stadstour door Bandung en Anklung(muziek)voorstelling bijwonen. Wordt vervolgd!(Voor uitgebreid fotoverslag,  zie het fotoalbum)

1. Keebie:
    Lieve Familie,

Wat leuk om jullie zo te volgen, in korte tijd al zoveel gezien en zoveel mooie foto's. Zo te zien genieten jullie enorm. Geniet en we volgen jullie.
    Liefs en dikke knuf.
  2. Mliez:
    25 september 2017
    Jaaaaaa super om jullie verslag te lezen en foto's te zien! X
  3. Shar&hw:
    Koesies shar&hw
  4. Gerrit en Inge:
    25 september 2017
    Wat een mooie foto's. Annemarie, het is toch een heel bijzonder gevoel om je geboorteland te bezoeken samen met Ruud, Nick en Tessa. Je zult nog veel meer herkenningspunten uit de koloniale tijd tegenkomen. Het is zo uniek om dit samen te beleven. Lekker genieten.
  5. Ben Schultz:
    25 september 2017
    Ik moet echt zeggen toen wij daar aan kwamen 9 July 2017 was het zo verwarmend allemaal dat gevoel kon ik eigenlijk niet beschrijven alsof het mijn geboorteland was maar goed de hele reis was zo mooi dat we samen tegen elkaar zeggen we gaan er nog eens weer terug.

Ben & Hanneke
  6. Manita Stoop:
    25 september 2017
    Ha lieve familie, wat heerlijk dat jullie deze reis met z'n viertjes mogen meemaken. Geniet ervan! Wij genieten mee. Liefs, Manita
  7. Siska:
    26 september 2017
    Lieve Annemarie en familie, Wat ziet het er mooi uit daar en wat hebben jullie al veel gezien. Geniet er maar lekker van zo samen met de hele familie. En leuk om jullie zo te volgen. Zijn we er ook een beetje bij. Liefs Siska
  8. Kim Kartman:
    26 september 2017
    Lieve Annemarie & family, wat bijzonder om na zoveel jaar terug te zijn in eigen geboorteland. Wat leuk om dit ook met z'n viertje te avonturieren, back to your roots.
    Heb je al genoten van al het lekkers? Volgens mij heb je ieder geval je ogen uitgekeken naar de mooie omgeving daar.
    Ik kijk er ook naar uit, om alle leuke foto's voorbij te zien komen. Ziet er nu al goed & gezellig uit! Geniet er met z'n alle van. Liefs uit het mistige Utreggg waar het zonnetje ver te zoeken is.
  9. Lisette:
    26 september 2017
    Wat leuk om op deze manier met jullie mee te kunnen leven en reizen!
    Nog heel veel plezier en rust lekker uit op Bali! Lieve groet, Lisette
  10. Stella:
    26 september 2017
    Genieten jullie maar lekker van alles😘😘😘
  11. Karla en Dick:
    26 september 2017
    Lieve luitjes, wat geweldig wat jullie nu allemaal zien en beleven zo samen. En dat wij ook op deze manier kunnen meegenieten. We kijken uit naar het vervolg. Nog veel plezier en kus van ons. Lfs Karla en Dick xxx
  12. Maya:
    26 september 2017
    Hallo familie Brockhoff, Wat een mooie reis maken jullie daar en ook heel bijzonder om het met de hele gezin te doen. Vooral maar veel genieten om goed om je heen kijken.
    Leuk dat ik dit met jullie mee mag maken.
  13. Erne:
    26 september 2017
    Wat veel foto's al, mooi hoor.
    Lekker genieten!
  14. Jacqueline Huisman:
    26 september 2017
    Hoi Annemarie, wat kan ik er nog aan toevoegen met al deze leuke reacties.....
    Zeker handig om via deze site van al jullie avonturen op de hoogte te blijven!
    Kortom, 'n prachtige belevenis samen met je gezin om nooit te vergeten!
    Nog heel veel plezier en geniet van al het moois om je heen! Lieve groet, Jacqueline
  15. Marianne Olrichs:
    27 september 2017
    Na wat heen en weer gerommel toch op site gekomen. Supper jullie verslag te lezen en de foto's te zien. Geweldige reis tot nu toe, beloofd nog veel. Geniet ervan!
  16. Jane:
    27 september 2017
    Dat ziet er goed uit! Jammer van de regen. Maar dat komt wel weer goed. Gaan jullie nog naar de Borobudur?
  17. Hennie en Leny:
    29 september 2017
    Wat gaaf dat jullie dit als gezin doen. We kunnen ons goed voorstellen dat het voor jou Annemarie tocht wel een emotionele ervaring is. We wensen dat dit voor jullie de mooiste vakantie ooit mag worden en maak nog meer van die prachtige foto's.