Laatste twee dagen Kuala Lumpur

12 oktober 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Dag 2:

12 oktober 2017

Kuala Lumpur City Centre verkennen  🚶🏽‍♀️

Even in het kort mijn 1e Kuala Lumpur (afkorting KL) dagje. Na op Facebook te hebben gezocht kwam ik uit bij twee dutchies die ook in KL waren waarmee ik samen de stad zou verkennen. Ik ging met mijn spullen naar het meisje en vanuit daar zouden we verder gaan. Ik had een wissel van hotel en dat was wat onhandig als ik eerst daar naartoe zou gaan. We spraken af bij de Twin Towers in City Centre met Kevin erbij. Na de Twin Towers in geweest te zijn en het hoogste level te hebben bereikt (niveau 86!), zijn we met zijn alle wat gaan eten om vervolgens naar de Batu Caves te gaan. We hadden het helaas in de middag niet getroffen door het weer en moesten we met onze poncho's aan richting de Caves. De eerste Cave is met een heleboel trappen naar boven. Met aan het begin een gouden beeld van een van de Hindoeïstische goden afgebeeld. De weg naar boven was heel apart omdat er omheen allerlei apen klommen. Echter was de grot zelf voor ons als niet hindoe gangers niet veel meer dan steen en grotten en een aantal kleine tempeltjes waar je kon bidden. Kortom, het had niet zo veel indruk gemaakt. Wat wel indruk maakte was het eten wat we daarna hadden bestelt. Een tentje aan de overkant met veel Indiase invloeden heeft ons verschillende roti's gegeven. Een koele cola erbij en we hebben dat lekker met zijn drieën opgepeuzeld. Na ons diner zijn we naar de trein gegaan en richting Simone haar AirBnB gegaan want daar stonden mijn spullen. Ondertussen hadden we besloten dat ik een nachtje bij haar zou slapen en zij morgen bij mij. Dan zou het weer schelen in de kostten en omdat het klikte zag ik dat wel zitten. Na een duik in het infinity pool genomen te hebben zijn we ons bedje in gedoken en hebben we de volgende dag eerst alle spullen naar het nieuwe hotel gebracht en hebben we rustig aan gedaan. Voor meer informatie over de tweede volle dag in Kuala Lumpur later meer... 🤷🏽‍♀️💋

Dag 3:

13 oktober 2017

Laatste dag en nacht in Kuala Lumpur. Samen met Simone naar een nieuw hotel. Na de incheck zijn we naar China Town geweest en hebben daar wat rond gewandeld - ik heb nog een iPhone kabeltje gekocht en toen zijn we wat gaan wandelen in de omgeving. In de buurt van China Town zijn we uitgekomen bij een super leuk eet tentje en hebben we gegeten bij hele lieve mensen. Tussen de locale en wederom met Indiase invloeden.

We hadden besloten dat we er een rustige dag van zouden maken omdat we de volgende ochtend op tijd met de bus richting Pangkor wilden. Die dag zijn we nog gaan wandelen door Kuala Lumpur en hebben we de gratis bus gepakt om nog een ergens uit te komen bij wat we niet kennen. Kuala Lumpur is voornamelijk grote gebouwen met kantoren (bank) of shoppingmalls. In de wijken er omheen is het wel wat rustiger maar om echt iets te beleven is het in het City Centre het meeste te doen. Ik persoonlijk vond KL leuk maar was niet écht onder de indruk. Tijd voor wat ontspanning en strand dacht ik zo! Gelukkig zegt Pangkor een heel leuk eiland te zijn met veel ontspanning en strand.

1. Jane:
    19 oktober 2017
    👍👍geniet flink van je mooie reis!! En van je mooie reisverslagen genieten wij dan weer😁😁
  2. Papa, mama en Nick:
    19 oktober 2017
    Veel plezier en lekker genieten!
  3. Wil en Henk:
    22 oktober 2017
    Leuk reisverslag Tessa, we blijven het volgen en genieten mee!😘