Langkawi 🏝

23 oktober 2017 - Langkawi Island, Maleisië

Even voor jullie idee.... Ik lig in een bamboe houten huisje in een iets te luxe badkuip deze tekst te schrijven en het is heerlijk ontspannen.

Dat was ook de bedoeling van wat langer op een plek blijven! Lekker rustig aan en niet om de twee dagen de tassen pakken en naar de volgende bestemming. We zijn inmiddels al sinds 18 oktober op dit eiland en we hebben het echt heerlijk gehad. En als ik over we praten dan heb ik het over Simone en mijzelf. 👩🏽👱🏻‍♀️

Vanuit Penang besloten we de Ferry te nemen maar Langkawi en die trip duurde ongeveer 3 a 4 uur in totaal. Op de boot dacht ik het wel vol te houden want de vorige trip met de Ferry ging ook goed. Helaas was dat niet het geval en begonnen alle letters en beelden van de film te dansen! Gelukkig was er een mogelijkheid om buiten te staan/te zitten en dat heb ik afwisselend gedaan om niet al te misselijk te worden.

Aangekomen op Langkawi kwam er een Amerikaans meisje naar ons toe die in een heel toffe AirBnB wilde en vroeg of we ook nog een slaapplek nodig hadden. Samen met haar in de Uber gingen we richting ons nieuwe plekje. Grappig genoeg antwoorde de man in kwestie niet en gokte we erop dat het nog vrij was! Gelukkig was alles nog vrij en kon er een extra matras neergelegd worden 👍🏽Village 19 Retreat heet het complex en de andere dingen er omheen heten Honey Badget Hostel. Er hangt een hele fijne en ontspannen sfeer op dit terrein en dat doet goed.

We besluiten een scooter te gaan huren zodat we wat kunnen rondrijden. Op aanraden van een van de 8 vrijwilligers die op ons plekje werken zijn we richting de Cable Car gegaan en hebben we kunnen genieten van het uitzicht over het eiland en hebben we de Seven Wells waterval van boven gezien. Helaas hebben we te weinig tijd om de waterval ook nog te bezichtigen en we willen niet in het pikke donker naar huis rijden als je maar net de weg hebt gevonden met maps.me en gps. Overigens is dat echt heel handig. Deze app werkt ook zonder internet!

19 oktober 2017

Cenang beach bezocht, gegeten bij Bella (een aanrader van een local) en een scooter gehuurd. We zijn bij twee watervallen geweest waaronder Seven Wells. Verder niks gedaan en vooral rustig aan! In de avond op het strand nog de zonsondergang bekeken. Na de zonsondergang met het Amerikaanse meisje naar een echte Pasar Malam geweest. Daar gegeten en nog allerlei lekkere oleh oleh meegenomen voor de volgende dag!

20 oktober 2017

Strand dag - Verlaten strand in de buurt van de Seven Wells waterval. Hele dag geweest. Na het bezoekje weer lekker terug gereden op de scooter. Gegeten en dit keer sliepen we in het hostel gedeelte. Daar hadden we een tweepersoons kamer en een gedeelde douche. Die overigens heel goed schoon waren!

21 oktober 2017

Op de scooter het eiland rond

Richting Kuah, vanuit Kuah naar Durian waterval gereden. Onderweg pisang goreng en soep gegeten langs de weg. Fantastisch en weer geluksmomentje! Eten bij de locals!

Daarna strand in het noorden geweest. Schelpen gezocht. Foto's gemaakt en naar huis gereden. Laatste zonsondergang nog meegepakt op het Cenang beach. Lekker gegeten bij Red Tomato, westers voedsel en relatief duur. Maar lekker! Reservering voor de jetski tour gemaakt. Thuis schelpen opgeruimd en naar bed. Morgen vroeg op! Terug naar het mooie huis en de tour.

22 oktober 2017

9.30 pick up - Jetski trip, wat een ervaring is dat.... van lekker rijden/varen met de jetski tot prachtige delen zien die je normaal echt nooit zou zien als je alleen op het eiland verblijft. We zijn bij de Eagle Square geweest, door de Mangrove gevaren. Bij het Pregnant Maiden meer gezwommen en nog op een plek geweest waar we adelaars konden spotten. Echter hebben ze die over heel het eiland ook. Na de tocht hebben we nagekletst met de anderen en zijn naar huis gebracht door een van de jongens van het tourist informatie centrum waar we trip geboekt hadden. Echter was het de bedoeling dat we opgehaald en teruggebracht werden maar organisatorisch kunnen ze behoorlijk wat leren van de Westerse cultuur. Eenmaal aangekomen zijn we in het nieuwe huisje gegaan. Omgekleed en daarna even snel wat gegeten bij de Thai.

Aan de slag geweest met beeld materiaal en Simone heeft een heel leuk filmpje in elkaar gezet.

23 oktober 2017

Laatste volle dagje. Uitgeslapen in het heerlijk Mayor huis van Village 19 Retreat. Na ontbijt bij Bella restaurant zijn we de spullen gaan pakken en naar Pantai Kok gereden. Heerlijk rustig aan gedaan. Ik ben nog een stukje gaan wandelen over het strand en voelde dat ik even alleen wilde zijn en vond het heerlijk om zo over het strand te lopen en niks om me heen te hebben behalve af en toe wat krabbetje,

schelpen, zon, de zee en alles wat er verders bij hoort.

Gelijk bij terugkomst de scooters ingeleverd en wat gaan eten. Na het eten nog de laatste dingen gescoord en toen naar huis gelopen. In bad gezeten, opgeruimd om morgen weer verder te gaan. Next destination is Borneo.

Onze vlucht naar Kota Kinabalu vertrekt rond half 1 en we hebben een tussenstop in Kuala Lumpur. Morgen kijken waar we gaan slapen! Hier gaan we alweer slapen dus voor nu, welterusten 😘

1. Keebie:
    Lieve Tessie,
    al zoveel leuke dingen gedaan en gezien en zo te lezen ook gezellig met Simone je reismaatje. Geniet en ik kijk uit naar je volgende verhaal fotoos etc.
    Liefs van Keebie 😘
  2. Erne:
    23 oktober 2017
    Mooie reis ben je aan het maken Tessa. Lekker genieten!
    Liefs Erne
  3. Marianne Olrichs:
    23 oktober 2017
    Wat een heerlijk eiland en verstandig het wat rustiger aan te doen. Geweldig, geniet ervan.
    Groetjes Marianne
  4. Manita Stoop:
    23 oktober 2017
    Heerlijk Tessa, ik geniet van je verhalen, wat een avontuur😊
  5. Karla en Dick:
    24 oktober 2017
    Tessa, top allemaal. Kijk uit naar je volgende verslag. Heerlijk om te lezen!
  6. Siska:
    24 oktober 2017
    Wat een mooie reis en wat gezellig dat je zo met iemand kunt optrekken. Nog heel veel plezier daar.
  7. Jane:
    24 oktober 2017
    Mooi mooi, prachtig fantasties 🌴🌴wat heb je het mooi verwoord👍 Geniet er met volle teugen van👍🙋🏻
  8. Mliez:
    27 oktober 2017
    Heerlijk Tessel! Enjoy!😘 X Marlies
  9. Gerrit en Inge:
    31 oktober 2017
    Nou Tessa, heerlijk land hoor en wat een leuke uitstapjes maken jullie. Lekker genoten hoor. Deze periode vergeet je niet meer. Fijne voortzetting!