Trots zijn op jezelf, hoe doe je dat?

18 december 2017 - Bali, Indonesië

Naast alle mooie momenten in mijn reis heb ik ook dagen gehad dat ik echt heel graag naar huis wilde en op het punt stond om mijn ticket om te boeken.

Mijn grootste angst was misschien wel om toe te geven aan het niks doen. Want als je aan het reizen bent moet je er natuurlijk we alles uithalen wat er uit te halen valt. 🚨*ZOOMER geluid* ❌ WRONG. Het belangrijkste is, luisteren naar jezelf.

Ondanks de heimwee dagen had ik voornamelijk het gevoel dat ik hier iets uit moest leren. En ik denk dat het voornamelijk is, dat is trots op mezelf mag zijn. En gezien alle omstandigheden van naar huis willen, ben ik dat ook. Ik ben gebleven en vlieg op de geplande datum naar huis!

In de afgelopen dagen heb ik niet stilgezeten! Althans...niet de hele tijd. Ik ben van Bali naar Nusa Lembongan gegaan en heb daar mijn eerste introductie duiken gedaan en ben het avontuur aangegaan om mijn duik brevet te halen. En wat bijzonder om onderdeel te mogen zijn van de onderwater wereld. Na het behalen van de theorie en het zwembad gedeelte mocht ik voor mijn eerste vier officiële OPEN WATER DUIKEN het water in. Allemaal in de omgeving Nusa Lembongan/Penida.

Prachtige eilanden met een prachtige natuur. Nusa L staat bekend om het snorkelen en duiken met Manta Roggen en dat wilde ik natuurlijk ook op mijn lijstje met duiken hebben staan. En wat een geluk; bij mijn eerste duik ben ik meteen naar Manta Bay geweest en heb ik gezwommen met die prachtige gigantische elegante beesten! Wat een ervaring 💧

Met trots kan ik vertellen dat ik mijn brevet met vlag en wimpel gehaald heb en ik nu officieel mijn PADI Open Water Brevet gehaald heb en nu mag duiken tot 18m diep over de hele wereld! 🐬 Kom maar op met die dolfijnen, schildpadden en haaien 🦈!

Hoe moeilijk het ook is geweest in de afgelopen dagen; ik heb doorgezet en heb mijn gevoelens omgezet in iets positiefs. Want naast duiken ben ik ook nog wezen surfen! Nog een nieuwe hobby erbij 🏄🏽‍♀️

Kortom: ik ben trots op mezelf en realiseer dat ik mijn grenzen heb verlegd en niet ben over gegaan! *schouderklopje*

Want echt... ik had verwacht dat ik twee weken geleden al thuis had gezeten in de sneeuw met een bord eten van mijn moede in m'n mik en een knuffel sessie met Juneoer had gehad. Maar nee... ik schrijf dit vanuit mijn hotel kamer op Bali met een verse Mango in mijn mik en een massage op de planning!

Liefs en tot snel,

Tessa 🦋

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Stella:
    18 december 2017
    Dat is zeker iets waar je trots op jezelf mag zijn.

Liefs Tantie😍😘😘
  2. Annemarie:
    Supertrots op je ! 🔝 👍😂💋💋💋
  3. Marianne Olrichs:
    Top hoor, gefeliciteerd!
  4. Ruud Brockhoff:
    18 december 2017
    Goed zo meissie, inderdaad iets om trots op te zijn.
    Nog een paar dag en je bent weer thuis.
    Groetjes
    Papa
  5. Nigel:
    Bikkel!!!!!
  6. Gerrit en Inge:
    18 december 2017
    Super hoor Tessa, dit neemt niemand meer van je af en dan ook nog je dukbrevet halen, de eerste in de familie? Niks doen is hier in Nederland ook niet bij. Hup achter een huis en baan aan, genoeg werk met jou talent is er genoeg te vinden.
  7. Keebie:
    18 december 2017
    Toppie hoor Tessa supertrots op jou.

Dikke knuffel van ons💋❤️😘😘
  8. Inge von Ende:
    18 december 2017
    Lieve Tessa, Wow goed gedaan zeg! Respect en je hebt weer een ervaring erbij! Ik ben trots op je Meis! Dikke kus 😘💋
  9. WillyAnne:
    19 december 2017
    Je mag trots op jezelf zijn 👍🏽😘💋💋💋
  10. Karla en Dick:
    20 december 2017
    Tessa, super!!! Kus van ons.