Soloreis Tessa dag 1

12 oktober 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

11 oktober 2017 - Soloreis begint

Vanuit een warm bad met papa, mama en Nick ga ik ineens vandaag in mijn eentje naar Kuala Lumpur. Gelukkkg reizen we samen van Bali nog terug naar Jakarta en hebben we overstap tijd om nog even rustig koffie te drinken. Na nog de laatste pisang goreng te hebben gekocht gingen we nog even plassen want ik moest helemaal naar een andere terminal. En zoals vele mensen ook wel weten van mij en mijn moeder, een afscheid gaat nooit zonder een traantje of een iets te lange knuffel of een random moment dat je moet huilen en dat al drie dagen voor het vertrek.

Eenmaal afscheid genomen zat ik in de shuttle bus met mijn hebben en houwen onderweg naar terminal 2. Bleek in de bus dat er niet 1 stop was maar een stop bij terminal 1a, 1b, 1c en dan 2d, 2e etc....

Gelukkig werd er wel omgeroepen welke terminal de volgende was. Helaas was er mij niet exact verteld welke terminal. Behalve dat ik bij twee moest zijn.... lekker handig maar er was een aardige mevrouw die schuin tegenover zat en ook niet uit Indonesie kwam die mij heel lief wees op het feit dat 2d voor de internationale vluchten was. Na wat navraag en het waarschuwen van de buschauffeur door alle medereizigers kon ik gelukkig nog uitstappen bij de juist halte. En ja je denkt. Je stapt toch snel uit en bent zo buiten... maar helaas is dat met een grote koffer iets minder snel klaar dan dat je zou willen.

Eenmaal bij de terminal was ik wat laat met inchecken van de bagage maar dat was dan ook het enige wat ik nog moest doen. ' Gelukkig' had de vlucht wat vertraging en kon ik het makkelijk redden.

Tot overmaat van ramp zag ik ineens dat die vertraging helemaal niet zo handig was want ik zou ipv kwart voor 12 ineens om half 1 aankomen en mijn laatste trein van die dag zou om 00:55uur gaan....

Ik nog alle scenario's bekeken en tot mijn geluk had ik internet in Indonesië en kon ik dat allemaal makkelijk opzoeken.

Eenmaal ingecheckt en de juiste terminal moest ik naar Gate 5a en door een controle heen. Na nog even contact te hebben gehad met het thuisfront ging ik door de zoveelste poortjes heen en moest ik mijn fles water leeg drinken van de security. Gek genoeg controleerde hij helemaal niet of hij leeg was en kon ik gewoon doen alsof ik hem leeg dronk en kon ik onopgemerkt weg lopen. Best wel lachen is dat als je zoiets mee maakt.

In de vertrek hal voordat we het vliegtuig ingingen was het ijskoud door de airco. Was ik even blij dat ik een dik vest aan had waar ik kort daarvoor nog spijt van had in de shuttle bus, hij kwam toch goed van pas.

Omdat ik op een raar tijdstip vloog en de lichte haast om naar de gate te komen had ik geen tijd meer gehad om eten te kopen en dacht ik het dan wel uit te houden tot in Kuala Lumpur. Tot mijn verbazing werd ik uit mijn slaapje gewekt en kreeg ik een maaltijd die ik blijkbaar van te voren al gekocht had en toen ik ging nadenken had ik idd al een stoel gereserveerd en waarschijnlijk de maaltijd er al bij gekocht. Leuke verrassing dus!

Aangekomen in KL had ik door de vertraging maar 25 minuten voor mijn overstap naar de trein en moest ik door de douane voor mijn stempel en mijn koffer nog ophalen. Gelukkig ging dat allemaal zo snel en was ik ook heel snel al bij de trein! Ik had de laatste gehaald en ik kon nog richting Kuala Lumpur Sentral Station.

Vanaf het station bleken er geen metro's meer te rijden en wilde ik een taxi pakken. Gelukkig hebben ze in Maleisie ook de Grab maar dat betekende: internet en cash geld pinnen.

Eenmaal geslaagd en in de Grab naar mijn eerste hotel. Wat een teleurstelling na al die luxe hotels met mijn ouders maar goed het was maar voor een nacht, daarna weer in een ander hotel! Even voor je beeld... de WC en douche waren in een kamertje en die was niet veel breder dan de wc zelf. Ach... welcome to the solo reis dacht ik dan ook weer!

💋 Tessa

Ps. Als je je wil uitschrijven van de nieuwsbrief dan kan dat natuurlijk!

1. Manita Stoop:
    15 oktober 2017
    Leuk Tessa! Spannend hoor, alleen reizen en ook avontuurlijk. En nee, natuurlijk schrijf ik me niet uit😊 liefs, Manita
  2. Marianne Olrichs:
    15 oktober 2017
    Wat leuk dat jij ook een blog bijhoud. Zo kan ik je ook volgen?Heel veel plezier tijdens de verdere soloreis. Ik vindt het knap hoor!
  3. Jane:
    15 oktober 2017
    Spannend!!! En goed dat je het aandurft om solo te gaan, petje af👍 Ben reuze benieuwd naar je verhalen😁 enne.... let goed op jezelf hoor😉
  4. Gerrit en Inge:
    15 oktober 2017
    Hallo lieve Tessa, ja Schiphol is groot maar KL is echt gigantisch. Met de trein van de ene terminal naar de andere lukt echt niet te voet. Maar gelukkig heb je het allemaal gered en ze spreken daar in Maleisie gelukkig goed Engels. Heb je al iets ondernomen? Ben je al leuke mensen tegen gekomen waarmee je verder kunt reizen en iets ondernemen? Ben wel erg benieuwd.
  5. Piet en An Helling.:
    Hallo Tessa.
    Dat is wel even wennen in je eentje na alles wat je samen met je familie
    Ondernomen hebt.Wij wensen je heel veel reisplezier.Liefs Piet en An.
  6. Siska:
    16 oktober 2017
    Hoi Tessa, Wat leuk dat jij de blog voortzet en ik blijf je graag volgen. Wat een avonturen maak je mee en spannend zo in je eentje. Geniet er lekker van. Groetjes Siska Jansen
  7. Gijsbert ruitenbeek:
    👍🏻👍🏻
  8. Connie:
    16 oktober 2017
    Hele fijne reis nog verder Tessa.
  9. Karla en Dick:
    16 oktober 2017
    Tessa, erg leuk om je te volgen. Kijk uit naar het volgende verslag. Veel plezier. 😘
  10. Paul van Elk:
    16 oktober 2017
    Hè Tessa uitschrijven doe ik niet vind het helemaal tof om je te volgen 😘
  11. Henk en wil:
    17 oktober 2017
    Lieve Tessa, leuk je verslag en heel moedig om het alleen
    te doen we gaan je reis volgen, heel veel leuke
    ontmoetingen en geniet ervan! Liefs😘
  12. Toos van garderen:
    19 oktober 2017
    Dag meis, wat een avontuur ga je tegemoet en dat zonder je mama en papa. Zal wel even wennen zijn. Geniet er maar van! Leuk om je te volgen!