Bali, Seminyak

11 oktober 2017 - Tangerang, Indonesië

Dinsdag 3 okt. Lovina Aangekomen in ons hotel Bali Taman, nemen wij afscheid van ons reisteam, die ons heel goed hebben begeleid op onze eerste reis naar de Gordel van Smaragd. Zoals Rudie zei, we zijn een beetje familie geworden. We zullen hen missen.

Woensdag 4 okt. We hebben ons ingeschreven voor een excursie dolfijnen spotten. Om 5.55 uur in de ochtend werden we verwacht op het strand, alwaar we een zwemvest om kregen. Was best wel een beetje spannend. We voeren weg de Bali zee op. We hadden niet verwacht de enigen te zijn, maar er kwamen overal boten vandaan. Het was een drukte van jewelste. Net zoals er op de weg heel veel auto's, scooters en motors rijden. Maar we hebben geluk gehad en hebben wat dolfijnen gezien. Echt heel kort, maar .... we hebben ze gespot.😜 en ik heb het nog net kunnen vastleggen. 😉 (Zie video) Onderweg stopte de boot en konden we op de bodem kijken naar koraal en mooie gekleurde vissen en blauwe zeesterren. Prachtig helder water! 👍 Rond 8.30 uur weer terug in her hotel. We zouden om 10.00 uur worden opgehaald door een andere gids, die ons een aantal bezienswaardigheden op weg naar onze laatste bestemming zou laten zien. Ik noem ze even in het kort; eerst naar de Gitgit waterval, dan naar de tempel Ulun Danu Bedungul in het Bratan meer en tenslotte naar de Candikuning markt. Eerlijk gezegd waren we helemaal murw en blij dat we nu naar onze laatste bestemming reden!

De eerste dagen eerst heerlijk gerelaxt en bij gekomen van de reis! 😉

Zaterdag 7 oktober zijn we een dagje weg geweest met Agung, die ons rond reed. We zijn o.a. naar een Balinese dansvoorstelling geweest en daar hebben Tessa en ik ook een foto in klederdracht gemaakt! Daarna een bezoek gebracht aan een showtuin met koffieplanten, cacao, mangosteen, hibiscus, etc.. Ook kon men in levende lijve de dieren aanschouwen die de koffie-luwak produceren. Na een korte rondleiding waarin o.a. het koffiebranden werd gedemonstreerd werden wij in de gelegenheid gesteld kennis te maken met o.a diverse smaken koffie en thee. Vervolgens werden wij in de gelegenheid gesteld de gepresenteerde producten aan te schaffen. Daarna lekker gegeten bij een restaurant met een mooi uitzicht over de rijstvelden. Tot slot een bezoek gebracht aan een enorm grote toonzaal met houtsnijwerk. De "houtbewerker" was helaas al naar huis, maar we kregen nog wel een korte uitleg over het houtsnijproces om vervolgens geheel vrijblijvend nog iets aan te schaffen. Hierna zijn wij weer richting ons huisje gegaan. Dit was onze laatste excursie op Bali van deze vakantie!

Maandag 9 oktober is Ikshan, presentator tijdens de Angklungvoorstelling, gezellig bij ons langs geweest. Tessa en Nick zijn in Bandung met hem aan de praat geraakt; hij is een paar dagen in Bali.

Vandaag, dinsdag 10 oktober, onze laatste dag in Bali voor vertrek op woensdag, heeft Nick een scooter gehuurd en zijn ze met zijn drietjes een dagje naar Cangoo beach geweest. Morgenochtend vertrekt hij ook weer naar Bandung en wij vliegen via Jakarta weer terug naar Nederland.

11 okt. Het zit er weer op😔. Aan al het goede komt een eind. We hebben een fantastisch, onvergetelijk, mooie reis met vele, mooie herinneringen gemaakt, waar we met heel veel plezier op terug kijken.

In Jakarta nemen we weer afscheid van Tessa. Zij reist de komende 3 maanden door Azië en vliegt nu door naar Kuala Lumpur.

Iedereen bedankt voor het volgen van onze blog!